Josep Fadó

Neix a Mataró i de seguida s’interessa per la música i el teatre. Comença estudiant solfeig, piano i violí amb Albert Nieto. Posteriorment fa estudis de cant al Conservatori del Liceu i obté el Grau Superior al Conservatori Superior de Música de Barcelona. Ha rebut classes de Francisco Lázaro, Aldo Danieli, Bonaldo Giaiotti, Ana Luisa Chova i Carlos Chausson.

L’any 1999 debuta professionalment amb Manrico (Il trovatore) i col·labora habitualment a les temporades d’òpera del Gran Teatre del Liceu de Barcelona. Treballa sota les ordres d’un ventall de directors d’orquestra de prestigi internacional.

La seva activitat professional el reclama a diversos teatres i sales nacionals (Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla, Menorca, Oviedo…) i internacionals (Rússia, Àustria, Alemanya, Itàlia, França, Perú, Santiago de Chile, Argentina i Dinamarca) interpretant papers protagonistes d’un repertori que inclou Carmen, Norma, La Chulapona, Aida, Il trovatore, La forza del destinoPagliacci, Un ballo in maschera, Nabucco, Der fliegende holländer, etcètera.

Posteriorment, reorienta la seva activitat cap a papers de tenor de caràcter. Aquesta nova etapa respon a la major exigència d’alguns d’aquests papers, que requereixen l’experiència, vocalitat i dots actorals que hi pot aportar, adquirida ja més maduresa professional.

Entre els darrers treballs on ha participat, destaquen, el maig de 2015, la producció de I due foscari, amb Plácido Domingo, en el Gran Teatre del Liceu, i el desembre, el muntatge de Il duca d’Alba, al Teatro Campoamor d’Oviedo, amb Josep Bros i Àngel Ódena. El febrer de 2016 participa en la producció d’Otello, en el Gran Teatre del Liceu, amb Gregory Kunde. El juliol de 2016 debuta en el Festival Castell de Peralada amb Turandot, amb Irene Tehorin i Roberto Aronica, en una nova producció dirigida per Mario Gas. L’abril de 2017 intervé a Rigoletto, en el Teatre del Liceu de Barcelona, amb Javier Camarena, Carlos Álvarez i Leo Nucci. El juny de 2017 participa en la producció de Lucia di Lammermoor, en el Teatre Principal de Maó, amb Elena Mosuc i Celso Albelo. El gener de 2018, participa en la versió concert de Poliuto, de Donizetti, en el Teatre del Liceu amb Gregory Kunde i Sondra Radvanovsky, i el febrer canta a Bilbao el Primer Jueu, de la Salomé de Strauss. El maig d’aquest mateix any debuta al Maestranza de Sevilla amb Adriana Lecouvreur, amb Ainhoa Arteta, interpretant un dels rols més difícils del repertori de tenor de caràcter, l’Abate de Chazeuil.

Els seus propers compromisos el portaran a Barcelona, Madrid, Bilbao, Oviedo i Sevilla.




2021© ACIMC - Associació Catalana d'Intèrprets de Música Clàssica
Avís Legal | Política de cookies | Lluisa Cobos disseny identitat | Gir.cat Disseny i desenvolupament web