Reinalda Blanco Pons

Nascuda el dia 1 de Març de 1976 a Girona comença els seus estudis musicals a l’edat de 7 anys, en una de les acadèmies filials del Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona. Una vegada finalitzats els seus estudis de Batxillerat al col•legi La Salle, es trasllada definitivament a l’esmentat conservatori per tal de continuar amb els estudis Superiors de Música.

Comença a estudiar amb la professora Mercè Comín. Seguidament, i després d’haver superat la prova de pas de grau en l’especialitat de piano, estudia durant un any amb la professora Anna Maria Cardona. L’any següent supera la prova per passar a estudiar amb el Dr. Cecilio Tieles, amb el qual es graduaria l’any 1999. Pel què fa a l’ampliació de la seva tècnica pianística, l’any 1996 i 1997 va estar treballant amb el pianista Internacional Joaquín Achúcarro, en els Cursos Internacionals celebrats a Torroella de Montgrí. A Barcelona, i a partir de l’any 1997, a l’Estudi de Música Àngel Soler, es va dedicar a treballar els camps de la Música de Cambra i molt especialment el Lied.

En el camp de la composició cal destacar el treball amb el compositor Lleonard Balada als Cursos Internacionals de Torroella de Montgrí entre els anys 1996 i 1999, així com l’assistència i el treball a cursos i conferències impartits per Carles Guinovart, David Padròs i Salvador Brotons. Durant l’any 200 i 2001, i dins dels Cursos Internacionals de Música de Torroella de Montgrí en l’especialitat de Composició, li va ser atorgada la beca que donava la Societat General d’Autors i Editors.

En la seva producció d’obres en destaquen dues de molt especials, ja que varen ser les seves dues primeres estrenes : Max, obra per orquestra de cambra interpretada i enregistrada pel Contemporany Ensemble, als Carnegie Mellon Studios de Pittsburg, E.E.U.U, i dirigida per Eduardo Alonso Crespo i La mélodie et les douze souns, obra per a Clarinet, Violoncel i Piano, interpretada a Valladolid de la mà del Clarinetista Oscar Lobete. Ambdues obres han estat treballades amb el compositor Lleonard Balada. Durant l’any 2001, i gràcies novament a la mà del professor Balada, la seva obra titulada Way for a flautist va ser enregistrada als Carnegie Mellon Studios de Pittsburg, altra vegada també pel Contemporany Ensemble.

 Ha estudiat 1r i 2on de Composició e Instrumentació amb el compositor català Carles Guinovart, al Conservatori Superior de Música del Liceu.

El dia 3 de Maig de 2005, la Banda Municipal de Barcelona, i dins el Cicle AVUI MÚSICA, organitzat per l’Associació Catalana de Compositors, va estrenar la seva obra titulada Euphonium. El Desembre del 2007, l’Orquestra de Cambra de l’Empordà, el Cor Anselm Viola de Torroella de Montgrí, el baríton Xavier Mendoza, la soprano Eva Ribas i l’escriptor Ricard Julià li varen estrenar la seva opereta, única fins al moment, titulada El mite de l’Empordrà. L’obra era una estrena absoluta i amb uns personatges fins aleshores totalment inèdits: les Illes Medes, el Montgrí, les Maures i molts personatges més que formen part del nostre Empordanet. Se’n varen fer dues representacions, una a Torroella de Montgrí i l’altra a l’Estartit. El llibret sobre la qual es va fer aquesta opereta es titulava ‘L’invent de l’Empordanet Mitològic‘. I el seu autor, el polifacètic i únic artista torroellenc, Joan Fuster i Gimpera. 

PDF Biografia
Correu electrònic: rblancopons@gmail.com
Lloc web: http://reinaldablanco.blogspot.com

2019© ACIMC - Associació Catalana d'Intèrprets de Música Clàssica
Avís Legal | Política de cookies | Lluisa Cobos disseny identitat | Gir.cat Disseny i desenvolupament web